Pazar, 28 Haziran 2026

Bel Karper grevi 26. gününde



Tek Gıda-İş’in örgütlü olduğu Fransız sermayeli Bel Kalper’de grev ve direniş 26. Gününde grev kırıcılığına karşı mücadele, anlamlı paylaşımlar ve bitmeyen ziyaretlerle devam ediyor


Tek Gıda-İş’in Tekirdağ’daki Fransız sermayeli Bel Kalper’de 6 yıla yayılan sendikal örgütlenme hikayesi son olarak yetkinin mahkemece onaylanmasıyla işçi kıyımı biçiminde devam etmişti. Fabrika yönetimi mahkemenin de sendikanın yetkisini onaylaması sonrasında oturması gereken toplu sözleşme masasına oturmadığı gibi ilk önce sendikanın işyeri temsilcisini, hemen ardından da 12 işçiyi Kod-29’dan işten atmıştı. Bu gelişme üzerine işçiler 26 gün önce greve başlamıştı.

Başından beri sendikal örgütlenmeye düşmanca saldıran Bel Kalper yönetimi, grevi de kırma yoluna gitti. İşçiler yönetimin siyah camlı ve perdeli araçlarla fabrikaya taşeron işçileri taşıdığını belirledi. Bunun üzerine fabrikaya giren-çıkan araçların önüne yatarak içinde kimlerin olduğunun açıklamasını istediler. İşçilerin bu eylemi karşısında fabrikaya jandarma çağrıldı. İşçiler gözaltı tehdidine “araçlardakilerin kimlikleri açıklanmadan eylemi sonlandırmayacağız” yanıtı verdi. Bunun üzerine grev alanına kaymakam gelerek, işçilerin de içinde olacağı bir komisyonun araçlarda denetleme yapabileceğini söyledi.

https://twitter.com/BelKarperGrev/status/1402151209654497283?s=20

Grevdeki işçiler ayrıca vasıflı üretim işçilerinin yerine depo ve taşeron işçilerini çalıştıran fabrika yönetiminin halk sağlığını tehlikeye attığını ifade ediyorlar. Kaymakam, bu duruma da içerinin İŞKUR müfettişlerince denetlenmesi önerisi getirdi.

İşçiler devlet yetkililerinin zaten korumaları gereken yasal haklarını eylemle gerçekleştirtebildiler. Fakat fabrika yönetiminin buna ne kadar riayet edeceği meçhul.

Bel Karper direnişçileri ve direniş alanı oldukça renkli görüntülerle devam ediyor. İşçiler dün arkadaşları Engin ve Nurşen Arslan’ın evlilik yıldönümlerini direniş alanında kutlamıştı.

https://twitter.com/BelKarperGrev/status/1402921346129186816?s=20

Ayrıca pandemiyle birlikte açlığa mahkum edilen müzisyenlerden Ozan Çoban, direnişçilerle bir araya gelmiş, hep bir ağızdan türküler, şarkılar söylenmişti.

Çoban, ziyaretten görüntüleri, “Müzisyenler konser yasaklarına karşı sahnelerini parklara sokaklara kuruyor. Ben de bu minvalde sahnemi Çorlu’da grevdeki Bel Karper işçilerinin çadırına kurdum bugün. Dayanışmak öyle iyi geldi ki.. Biz sahnelerimize, onlar haklarına kavuşacak!” mesajıyla paylaşmıştı.

https://twitter.com/BelKarperGrev/status/1402602919841734658?s=20

Sahne emekçilerinin durumuna da dikkat çekilen ziyarette, “Sahneler bizimdir bizim kalacak!”, “Yaşasın emekçi dayanışması!” sloganları atılmıştı.