Soma Eynez’de bulunan Koç Holding’e bağlı Demir Export’ta 8 yıl boyunca bayram izni bile kullanmayan işçilerden Selçuk Çetin’in Bağımsız Maden-İş üyesi ve temsilcisi olması nedeniyle sarı sendikanın da dahliyle işten çıkarılmasına karşı başlayan direniş 12 gününde şirket yönetimiyle sendika arasında yapılan görüşme üzerine geçici olarak sonlanmıştı.
Maden önünde ilk önce uyarı sonra da çadırın da kurulduğu geceli gündüzlü bekleme şeklinde devam eden direniş, işçi tarafıyla işletme yönetiminin karşılıklı tekliflerinin müzakere edilmesi şeklinde kararıyla sonlanmıştı.
Bağımsız Maden-İş belirtildiği gibi pazartesi günü sözkonusu görüşmenin gerçekleştiğini, ama şirket Genel Müdürü Selim Saral’ın çözüm için verdiği sözü tutmadığını, bu tutuma karşı sendikanın yeniden direniş kararı aldığını duyurdu.
Sendika, yarından itibaren şirket önünde direnişe başlayacaklarını, aynı zamanda İstanbul ve Ankara’da Koç Holdinge ait her yeri direniş alanına çevireceklerini belirtti.
Sendika seçmenin anayasal bir hak olduğunu belirten Bağımsız Maden-İş bu hakkı sonuna kadar savunacağını vurguladı.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!