İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde çalışan emekçi memurlar yetkili sendika Tüm Bel-Sen’le belediye yönetimi arasında süren toplu sözleşme görüşmelerinde dayatılan hak kayıplarını ve toplu sözleşme düzenini reddederek başlattıkları eylemlere devam ediyor.
Dün bir kez daha tam gün iş bırakan emekçiler, bugün İtfaiye-merkez, Zabıta-Gürçeşme yerleşkesi, ESHOT-Fuar İzmir ve Gediz Atölye, Kültürpark Holler ile Eşrefpaşa Hastanesi önünde kitlesel basın açıklamaları gerçekleştiriyor.
Bugünkü eylemde emekçiler, görevden uzaklaştırılan arkadaşlarının olmasının ya da haklarında soruşturmalar açılmasının iradelerini kıramayacağını “Baskılar bizi yıldıramaz!”, “Susmuyoruz, korkmuyoruz, itaat etmiyoruz!” sloganlarıyla haykırdılar.
Emekçiler, direnerek kazandıkları toplu sözleşme düzeninin geriye çekilmesine izin vermeyeceklerinin altını çizdiler.
Toplu Sözleşme masasına oturmaktan kaçınan, işçilerin görüşme taleplerini yanıtsız bırakan İzBB Başkanı Cemil Tugay son olarak 31 Temmuz’a kadar dayattığı teklife imza atılmazsa toplu sözleşme hakkının fiilen boşa düşeceği tehdidi savurmuştu.
Teklifte ise işçilerin sosyal denge tazminatı, market kuponu ve ikramiyelerinde 2 yıl boyunca artış yapılmaması dayatılıyordu.
İzBB emekçileri çeşitli eylem biçimleriyle toplu sözleşme haklarının, sosyal ve ekonomik kazanımlarının geriye çekilmesine izin vermeyeceklerini döne döne yineliyor, tutumlarıyla gösteriyorlar.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!