Mas-Daf patronunun 2010 yılında da sendikalaşma hakkını engellediği hatırlatılan açıklamada, o süreçte de akla gelebilecek her türlü hukuksuzluğu devreye soktuğu, 112 işçiyi tazminatsız olarak işten çıkardığı, işten atılan işçilerin 1,5 yıl boyunca direniş sürdürdüğü anlatılarak o sürece dair şu bilgiler verildi:
Atılan işçilerin mücadelesi yaklaşık 1,5 yıl boyunca devam etti. Mas-Daf işçileri ekmekleri için çıktıkları bu yolda hem Düzce’de fabrikanın önünde hem de şirketin İstanbul Ataşehir’de bulunan merkezi önünde çadır kurarak Mas-Daf’ın sendika ve işçi düşmanı tutumunu tüm ülke gündemine sokmayı başardı.
Direniş boyunca Mas-Daf işçileri, bir kez Düzce’den İstanbul’a, bir kez de Düzce’den Ankara’ya yürüyüş gerçekleştirdi. Verilen mücadele neticesinde ne Ankara’dan devleti yönetenlerden bir ses geldi, ne de Mas-Daf patronu işçi düşmanlığından vazgeçti.
Sendikamızın işçiler için açtığı davalar kazanıldı. İş Mahkemeleri Mas-Daf patronunun atılan işçilere sendikal tazminat ödemesine hükmederek, patronun sendika düşmanlığını tescil etmiş oldu.
‘Aradan geçen zamanda Mas-Daf patronu verdiği hiçbir sözü tutmadı’
Aradan geçen zamanda Mas-Daf patronunun işçilere verdiği hiçbir sözü tutmadığı, “Sendikayla alacağınız ne varsa ben vereceğim sendikaya gerek yok” dediği halde işçileri asgari ücrete mahkum ettiği vurgulanan açıklamada yeniden sendikalaşma süreci hakkında şunlar anlatıldı:
Giderek artan hayat pahalılığı ve yoksullaşmaya karşın işçiler 2021 yılı başında yeniden sendikamızda örgütlendiler. Bakanlık, sendikamızın Mas-Daf’ta toplu iş sözleşmesi yapabilmek için yeterli çoğunluğa sahip olduğunu tespit etti.
12 yıl önceki tutum tekrarlandı
Mas-Daf patronunun 12 yıl sonra bir kez daha işçilerin sendikalaşmasını tanımayacağını ilan ettiği, sendikanın yetki tespitine itiraz ettiği belirtilen açıklamada, “Böylece yıllarca sürecek bir yetki davası süreciyle Mas-Daf işçilerin sendika hakkını gasp etmiş oldu. 2021’in Eylül ayında Bakanlık tarafından tescillenen yetkimiz hala yerel mahkeme aşamasında sonuçlanmayı bekliyor. Yerel mahkemenin ne zaman sonuçlanacağı belirsiz, davayı kazandığımızda patronun itirazı bir üst mahkemeye taşıma ihtimali ise neredeyse kesin” diye belirtildi.
Mas-Daf işçilerinin artık bekleyecek ne sabrının ne de bu ekonomik krize dayanacak gücünün kalmadığı vurgulanan açıklamada, işçilerin toplu sözleşme hakları için fabrikayı terk etmediği vurgulandı.
‘İşçinin sendika hakkı için mücadelesini engelleyemeyeceksiniz’
Patronun tüm yasadışı tutumlarının kabul edilemez olduğu belirtilen açıklama, “Sendikalaşmayı engellemek için işçileri işten atsanız da yıllar süren davalara güvenseniz de işçinin sendika hakkı için mücadelesini engelleyemeyeceksiniz. Yetki prosedürleri, yargı aşamaları işçiler sendikalaşamasın diye varlığını koruyor. Ama işçiler varsa mücadele de var ve mutlaka mücadele eden işçiler kazanacaklar” sözleriyle bitirildi.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!