İşçilerin asgari ücretle, zorunlu mesailer ve sayısız kuralsızlıkla kölece çalıştırıldığı Xiaomi Salcomp’ta Türk Metal üyesi işçiler, Ağustos’un son günlerinde sendikaya üye olan en az 15 arkadaşlarının işten atılmasıyla birlikte işi durdurmuş, atılanlarsa fabrika önünde direnişe başlamıştı. İşçiler direnişe başlayınca fabrika yönetimi de üretime 5 gün ara verdiğini açıklamıştı. Xiaomi-Salcomp’taki fiili iş durdurma eylemi bugün sonlanırken, sendikalaşma çalışmaları devam ediyor. İşçiler bugün de sendikayla birlikte fabrika önünde basın açıklaması gerçekleştirdi.
İşçilerin iş durdurmasıyla üretime ara veren Xiaomi-Salcomp bu süre içinde de saldırılarını sürdürdü. İçerde çalışan işçilerin bahçeye çıkışını ve dışarıdakilerle bağını engellemek için tel bariyer çekti, işçi kıyımı saldırısını da devam ettirdi. İşçilere ihtarname göndererek, Kod 29’la işten atma tehdidinde bulunmayı sürdürdü.
Öte yandan bugün fabrikada üretim yeniden başladı. İş durdurma eylemine devam etmeyen işçilerin sendikalaşma mücadelesiyse sürüyor.
Yetki sınırında olan üyelik sürecini hızlandırmak için Türk Metal, 08:00 sabah vardiyasından itibaren yöneticileri ve işten atılan üyeleri ile birlikte fabrikanın önünde eylem yaptı.
Fabrikanın Çin sermayeli olması nedeniyle bol bol milliyetçi propaganda yapan Türk Metal yöneticileriyse “Burası bizim ülkemiz, kimse bu ülkeyi sömüremez” şeklinde açıklamalar yaptı.
Eylemde sıklıkla “Xiaomi işçisi direnişin simgesi!”, “Sendika hakkımız söke söke alırız!” sloganları atıldı.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!