Pazar, 28 Haziran 2026

Seninleyiz Heval!..



Ölümsüzleşmesinin 12. yılında Ethem yoldaşın yanıbaşındaydık. Bir kez daha yineledik: Onların ideali olan sınıfsız, sömürüsüz, insanca yaşayacağımız dünyayı kurana kadar mücadele edeceğiz!


Ölümsüzleşmesinin 12. yılında Ethem yoldaşın yanıbaşındaydık. Bir kez daha yineledik: Onların ideali olan sınıfsız, sömürüsüz, insanca yaşayacağımız dünyayı kurana kadar mücadele edeceğiz!

Ethem yoldaşın mezar anmasına DEM Parti Bingöl Milletvekili Ömer Faruk Hülakü, DEM Parti Çorum İl Örgütü, Devrimci Parti, PSAKD Temsilcisi, Gençlik Örgütleri, Ethem yoldaşın ailesi ve yoldaşları katıldı.

Köy girişinde her yıl rutin karakol oluşturuyorlar. Önceleri daha detaylı arama yapıp aynı zamanda GBT yapıyorlardı. Artık detaylı arama dayatması yapmıyorlar ama GBT yapıyorlar.

Bu sefer jandarma yığınağını mezarlığın ilerisinde konuşlandırmışlardı. Koşa koşa geliyorlardı. “Katil devlet” sloganı atılırken jandarma gölgelik bir yerde olduğu için çekim yapamamış. Dertleri buydu. Video istediler vermedik.

Anma saygı duruşuyla başladı. Saygı duruşunun ardından Alınteri adına kısa bir konuşma yapıldı. Alınteri adına konuşmayı Halil İbrahim İlhan yaptı. İlhan konuşmasında şunları belirtti:

“Ethem yoldaş metal işçisiydi.

Nasıl ki işinde ustaysa, kavgasında da ustaydı. Kaynak tutan nasırlı eli bu kez barikatlarda öfke oldu. Bugün de mücadele devam ediyor. Ethem yoldaş bugün yaşasaydı, yine barikatın en önünde olurdu.

Mücadelesini büyüterek işçi sınıfının Gezi’sini yaratarak yaşatabiliriz. Anıları mücadelemizde yaşayacak!”

Anmada söz alan DEM Parti Bingöl Milletvekili Ömer Faruk Hülakü ise konuşmasında

Ethem Sarısülük’ün tüm emekçiler için direndiğini ifade ederek “Ethem’in mücadelesi bizim mücadelemizdir. Bugün buradayız, onun bıraktığı yerden devam ediyoruz. Mücadelesini hiçbir zaman yalnız bırakmayacağız; onun yürüdüğü yolda yürümeye devam edeceğiz” dedi.

Anmaya katılan gençlik örgütleri adına yapılan konuşmada ise şunlar dile getirildi:

“Bugün burada Ethem yoldaş şahsında bütün Gezi şehitlerini anmak için bir araya geldik. Ethem yoldaş Ankara’nın sokaklarında, işçi mahallelerinde devrimci mücadeleyi yükseltmiş, ömrünü halkların devrim mücadelesine adamıştır. Lise sıralarında ‘Parasız Eğitim Hakkı’ protestolarında adım attığı bu yolda eğitim hayatını çalışmak zorunda olduğu için tamamlayamayıp işçileşmiş, mücadelesini inşaatlara, OSTİM’e ve en sonunda da Gezi barikatlarına taşımıştır. Aynı zamanda devrimci bir işçi olan Ethem yoldaş İnşaat-İş’in kurulma sürecinde de rol almıştır.

Onun sınıf bilinciyle kuşandığı öfkesi Ankara sokaklarında, Gezi barikatlarında somutlaşmıştır. Tam da bu yüzden düşmanın hedefi olmuş, geleceksizliğe, yoksulluk içindeki yaşama karşı sessiz kalmayıp eşit ve özgür bir yaşamı inşa etmek istediği için polisler tarafından katledilmiştir.

O dönem sağlamlaştırılmaya çalışılan korku ve baskı ikliminin temelleri halkların balyozuyla kırılmış, o gün yakılan direniş ateşi dün Boğaziçi’nde, bugün ise 19 Mart eylemlerinde büyüyerek yanmaya devam etmektedir. Ethem yoldaşın ve tüm Gezi şehitlerinin biz gençlere bıraktığı mücadele mirası, bugün bize yürüdüğümüz bu yolda pusula olmaya, önümüze kurulan her barikatta cesaretimize omuz olmaya devam ediyor.

Gezi direnişinin Ankara’daki sesini yükselten Ethem yoldaş, polis Ahmet Şahbaz’ın açtığı ateş sonucunda kafasından vuruldu, 14 gün sonra ise ölümsüzleşti. Ethem’i katledenler hayatına devam ederken Ethem şu an aramızda değil. Ethem bugün yaşasaydı 39 yaşında olacak, uğruna ömrünü adadığı devrimci mücadelenin en ön saflarında, barikatın ardında bizlerle omuz omuza direnmeye devam edecekti.

12 yıl sonra bugün hala Ethem’i anıyor, anlıyor ve mücadelesini büyütüyoruz. Çünkü,  Ethem’i anmak demek Gezi’nin anısını yaşatmak, gençliğin direniş ateşini harlamak, ölümsüzleştiği Ankara sokaklarını özgürleştirmek demektir. Bugün Ethem’i anmak onların bize bıraktığı bayrağı daha da yükseltmektir.

Bugün bir kere daha buradan söyleyelim: Gezi’de düşenlerin hesabını soracak, anılarını gençliğin mücadelesinde yaşatmaya devam edeceğiz!”