Çatalca’da bulunan Polonez Sucukları’ndaki kölece çalışma koşulları ve sefalet ücretlerine karşı Tek Gıda-İş’te örgütlendikleri için tazminat ve diğer haklarının gasbedilmesi anlamına gelen Kod 46’yla işlerine son verilen 135 işçi, 15 gündür direniyor.
İşçiler bugüne direniş alanında gözleme yaparak, şarkılar ve türküler söyleyerek girdi.
Yüzde 70’i Ürdünlü gıda şirketine satılan Polonez Gıda’da ilk önce 13 işçinin işine son verilmiş, arkadaşlarının işe iadesi talebiyle üretimi durduran işçiler de daha sonra işten çıkarılarak sayı son olarak 135’e yükselmişti.
Polonez işçileri yevmiyeli ve taşeron işçilerin kaçak şekilde fabrikaya alınmasını engellemeye çalışmış, 2 defa polis saldırısına uğramış, son saldırıda direniş alanından çıkarılmışlardı. Kaymakamlığa yürüyen işçiler, bina önünde oturma eylemi gerçekleştirmiş, kaymakam ilk önce “yasadışı iş yapıyorsunuz” diye işçilere höykürmüş, sonra bir görüşme gerçekleştirmişti.
Ertesi gün akşam saatlerine kadar oturma eylemini sürdüren işçiler, daha sonra koparıldıkları direniş alanlarına geri dönmeyi kazanmışlardı.
Bu arada günlerdir olup bitenleri adeta seyreden, polisin yasal haklarını kullanarak örgütlendiği için işten atılan işçinin üzerine salınmasına ses etmeyen Çalışma Bakanlığı fabrikada inceleme yapmak üzere müfettiş göndermişti.
Polonez işçileri dün akşam da Twitter’da PolonezSendikayaSaygıDuy etiketiyle gerçekleştirdikleri eylemle Türkiye gündeminde 3’üncü sıraya oturmuştu.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!