Pazar, 28 Haziran 2026

Buca Belediye İşçilerinin Direnişi Sürüyor



17 Haziran’da başlayan direnişi kırmak için Buca Belediye Başkanı “muhtarlara çöpleri birlikte toplayalım” önerisinde bulundu, fakat muhtarlar kabul etmedi


İzmir Buca Belediyesi’nde çalışan yaklaşık 300 işçi ve emekçi, Nisan ayından bu yana maaşlarını ve yan haklarını alamadıklarını belirterek 17 Haziran’da belediye binası önünde oturma eylemi başlattı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’dan “esinlenmiş” olacaklar ki eylemi kırma çabaları ise hız kesmeden sürüyor. Buca Belediye Başkanı “muhtarlara çöpleri birlikte toplayalım” demiş, fakat muhtarlar kabul etmemiş.

İşçiler ortalama 150 bin liraya yakın alacaklarının olduğu belirterek alacaklarını tahsil edinceye kadar eylemlerine devam edeceklerini belirtmişlerdi.

DİSK Genel İş Sendikası 5 No’lu Şube gelişmelere ilişkin bir duyuru yayınladı:

“Buca Belediyesi’nin ONURLU EMEKÇİLERİ!

18 Haziran Çarşamba günü başladığımız iş edinmeme hakkımız bugün kararlılıkla sürüyor. Yaptığımız görüşmelerde ekonomik olarak bir adım ilerleme kaydedemedik. Ancak dün gece ilerleyen saatlerde bazı arkadaşlarımız işveren tarafından baskı artırılarak işbaşı yapmaya zorlanmıştır.

Bugün aldığımız habere göre belediye başkanı ilçe yöneticileri, meclis üyeleri ve muhtarlarla bir toplantı yapacakmış. Bizler de sesimizi hem vatandaşa birebir dokunan muhtarlarımıza, hem ilçe yöneticilerine hem de meclis üyelerine duyurabilmek adına hepinizi ÇOK ACİL BİR ŞEKİLDE belediye binası önüne davet ediyoruz. Unutmayalım ki bölünürsek YOK oluruz. BİRLEŞİRSEK TOK OLURUZ!”

Alınteri / İzmir