ODTÜ’nün geleneksel bahar şenlikleri kapsamında gerçekleştirilen İlkay Akkaya konseri sırasında önceden tezgahlandığı açık olan ırkçı-faşist saldırganlığa tutum aldıkları için evleri basılarak işkenceyle gözaltına alınan altı öğrenciden ikisi tutuklanırken dördü hakkında adli kontrol kararı verildi.
Arkadaşlarını adliye önünde bekleyen ve tutuklanmalarını protesto eden öğrencileri ise polis taciz etti.
ODTÜ’de ırkçı-faşist Zafer Partisi’nin yörüngesinde hareket ettikleri bilinen ve son zamanlarda yaşanan tüm kitle eylemlerinde özel olarak sahne alıp bir kontra uzantısı olduklarını her halleriyle kanıtlayan İstiklal Kadınları, aynı ırkçı-kafatasçı reflekslerle faşizmi sokak hareketine dönüştürmek için çabalayan güruhlar İlkay Akkaya sahnedeyken şişe ve başka nesneler fırlatıp ırkçı-faşist sloganlar atarak kurt işareti yaparak alanı adeta kışkırtmışlardı. Faşizmin en bayağı hallerini sergileyen bu güruh saldırılarına yanıt verilince de açtıkları dev ebatlardaki Türk bayrağına saldırı gibi her devirde karşılık bulan bir kışkırtmayla gerek sosyal medyada gerekse sokakta üstlendikleri gerici rolü sürdürmüşlerdi.
Daha sonra bir kontra tezgâhı olduğu da netleşen bu kapsamlı saldırganlıkla toplumsal gericilik birikimini kışkırtmaya, bunu genel bir psikolojiye dönüştürmeye girişmişlerdi.
Onlar kendilerine biçilen bu rolü en pervasız biçimde sergilerken tutum alan öğrenciler hedef gösterilmiş ve gözaltına alınacakları da önden haber verilmişti.
7 Mayıs’ı 8 Mayıs’a bağlayan gece baskınlarla gözaltına alınan öğrenciler dün adliyeye getirildi. Savcı ikisi hakkında tutuklama, dördü hakkında adli kontrol talep ederken mahkeme de aynı yönde karar verdi.
Öğrencileri dışarda bekleyen arkadaşları karara sloganlarla tepki gösterirken polis bu öfkeyi de alışılmış saldırganlığıyla karşıladı.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!