Fabrikalar, işçi mahalleleri virüsün bulaş üsleri olmaya devam ediyor. Antep, Kütahya, Tosya, Bandırma gibi örnekler bunun çarpısı ifadesi olmuştu. Kocaeli zaten böyleydi. İstanbul’da da esas yoğunluk sanayi bölgeleri ve işçi mahallelerinde toplanmaya devam ediyor. Çorlu gibi sanayi havzaları da “normalleşme” denilen bu süreçte işçi mahallelerinde artan vakaların fabrikalara taşınmasıyla gündemde.
Evrensel’den Tuncay Sağıroğlu’nun haberine göre Çorlu’da binlerce işçinin yaşadığı Silahtarağa, Hıdırağa, Kemalettin ve Cemaliya mahallelerinde koronavirüs vakalarında büyük artış yaşandı. Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan filyasyon çalışmaları sonucu dört mahallede virüs bulaşan kişi sayısının 190’a ulaştığı tespit edildi.
Hemen bütün fabrikalardan işçilerin yaşadığı bu mahallelerdeki virüsün fabrikalara da taşınması ve Çorlu’ya yayılması işten bile değil.
İşçilere bu riske rağmen çarkların her şey normalmiş gibi dönmesine, tek önlem olarak “aman hijyene, mesafeye dikkat edin” denilmesinin hiçbir anlamının olmadığına tepki göstererek, salgının daha fazla yayılmadan böylesine sözde önlemlerin değil, gerçek önlemlerin alınmasını istiyor.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!