Ankara’da günlerdir sokak sokak dolaşılarak Newroz çağrıları yapıldı. Bugün Anıtpark’a yüzlerce kişi akın etti. Arama noktalarında flamaların fotoğrafları çekilerek flamalara resmen GBT yapıldıktan sonra alana alındı. BMG bileşenlerinden Partizan’ın flamalarına izin verilmek istenmedi. Avukatlar ve Newroz komitesinin müdahil olmasıyla gecikmeli olarak alana girebildiler.
Ankara'daki #Newroz kutlaması öncesi flama ve bayraklar sorguya alındı pic.twitter.com/lN20LqX63B
— Alınteri (@GazeteAlinteri) March 20, 2022
Bu yılki Newroz daha önceki yıllardan çok daha coşkulu çok daha dinamik bir şekilde kutlandı.
Birleşik Mücadele Güçleri Newroz kutlamalarına, “Newroz Birliğe, Mücadeleye Çağrıdır Newroz Pirôz Be!” yazılı pankart ile katıldı. Birleşik Mücadele Güçleri arama noktasından sonra yürüyüş korteji oluşturarak konuşmaların yapılacağı platform önüne kadar “Yaşasın Birleşik Mücadelemiz!”, “Newroz Pirôz Be!” sloganlarıyla yürüdü. BMG sloganla platform önüne yürürken alanda bulunan kitle alkışlarla karşıladı.
Ankara'da arama noktasından sonra #BMG korteji “Yaşasın Birleşik Mücadelemiz!” ve #NewrozPirôzBe!” sloganlarıyla platform önüne yürüdü. BMG yürürken kitleden alkışlar yükseldi. pic.twitter.com/K0SepmQ2qi
— Alınteri (@GazeteAlinteri) March 20, 2022
Ateşin yakılmasına izin verilmeyen Newroz saygı duruşuyla başladı. Saygı duruşunda kitle hep bir ağızdan, “Çerxa Şoreşê” marşını söyledi. Saygı duruşunun ardından Newroz mitingini düzenleyen kurumlar adına hazırlanan ortak metin okundu.
Ortak metinde “Newroz, halkların eşitlik ve özgürlük şiarını yeniden hatırlatmaktır. Newroz, Mezopotamya ve Anadolu halklarının; ezilen, sömürülen halkların kanı, canı ve emekçilerin alınteriyle beslenen zalim Dehaklara ‘dur’ dediği gündür. Kawa’nın yaktığı özgürlük ateşi ezilen halklar için tiranlara karşı verilen mücadele, direniş ve özgür bir yaşamı kurma sözüdür” denildi.
Daha sonra Ankara HDP Milletvekili Filiz Kerestecioğlu konuşma yaptı.
Kerestecioğlu konuşmasında; “Hep beraber kazanacağız! Biz DEHAK’lara karşı kadınlar olarak işçiler olarak gençler olarak Kürtler, Aleviler, Ermeniler, Yahudiler, Rumlar, bütün halklar olarak hep beraber birleştik. Bugünün Kawa’sı HDP’dir arkadaşlar” dedi. İşçilerin ve kadınların hakları için yürüttüğü eylemleri ve cezaevinde bulunan siyasi tutukluları hatırlatan Kerestecioğlu, “Bugünün Kawa’sı aynı zamanda işçilerdir, direnen işçilerdir, direnen kadınlardır, Kürt halkıdır ve direnen her kesim bugünün Kawa’sıdır. Nasıl o gün Kawa boyun eğmediyse bugün de aynı şekilde boyun eğmeyen milyonlarız biz. Bir kişi değil on kişi değil milyonlarız. Rehin alınan arkadaşlarımız Figen Yüksekdağ, Selahattin Demirtaş, Sebahat Tuncel, Gülten Kışanak; kayyum atanan belediye eş başkanlarımız Ahmet Türk, Sevin Alaca yine Gülten Kışanak ve bütün belediye eşbaşkanlarımızın da sesini buradan yükseltiyoruz ve Leyla Güven’in dediği gibi ‘o ayağımıza batan dikenler, elimize batan dikenler aslında aradığımız günün habercisidir.’ İşte bu Newroz o günün, o baharın habercisidir. Geliyor o bahar, gelecek o bahar” diye konuştu.
Konuşmaların ardından miting Mehmet Atlı’nın Kürtçe ezgileriyle devam etti. Newroz halaylar çekilerek coşkulu bir şekilde son buldu.
Fotoğraf Mehmet Özer’indir.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!