Perşembe, 25 Haziran 2026

Beltur İşçileri Dayanışmaya Çağırıyor



Dev Turizm-İş üyesi üç Beltur işçisinin yetkili sendika OLEYİS’in imzaladığı sefalet sözleşmesini eleştirmeleri üzerine işten çıkarılmasına karşı başlayan ve dün Mecidiyeköy tesisinin işgaliyle devam eden direniş sürüyor. İşçiler dayanışmaya çağırıyor


DİSK Dev Turizm-İş üyesi üç Beltur işçisinin işyerinde yetkili OLEYİS sendikasının yönetimle iş birliği üzerinden kurulan kumpasla işlerine son verilmesine karşı başlayan direniş 38’inci gününde devam ediyor. Daha önce İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Saraçhane’deki binası önünde, Beltur’un Gazhane şubesi ve başka adreslerde yaptıkları fiili eylemlerle gasbedilen işlerini isteyen işçiler, dün de Beltur’un Mecidiyeköy Metrobüs durağındaki tesisini işgal etti.

İşyerindeki yetkili sendika OLEYİS’in imzaladığı toplu sözleşmeyi WhatsApp gruplarında eleştirdikleri için sendika ve Beltur yönetiminin işbirliğiyle kurulan kumpas sonucu işlerinden edilen işçiler, talepleri karşılanıncaya kadar eylemi sürdüreceklerini açıkladı.

Beltur yönetimi eyleme karşı işletmeyi kapattı, çalışanlarla işçileri karşı karşıya getirmeye çalıştı. Fakat işçilerin dün saat 16:00 itibariyle başlayan direnişi kesintisiz bir şekilde devam ediyor. Sabah saatlerinde de direnişin talepleri kabul edilinceye kadar devam edeceğini duyurdular.

Beltur işçileri geçen günlerde Beltur’un Gazhane şubesinde eylem gerçekleştirmişti. Araya CHP ve İBB yönetiminin girerek sorunu çözeceklerini söylemeleri üzerine eylem sonlanmıştı. Fakat yapılan 2 görüşmede işçilere, açık tarihli istifa dilekçesi yazmaları dayatıldı. Yani yapılan hukuksuzluğa son vermek yerine işçilerin hukuki mücadelelerinin önünü kesecek bir dayatmayla gelindi.  Gerek İBB gerekse CHP yönetiminin bu dayatmasını reddeden işçiler eylemleri sürdürerek gasbedilen işlerinin geri iadesi koşulsuz kabul edilinceye kadar devam edeceklerini açıkladı.

İşçiler direnişin 38. gün olan bugüne de (27 Temmuz 2025) “Hakkımızı alana kadar buradan çıkmayacağız! Derhal bu hukuksuzluktan vazgeçilsin!” diye belirterek başlayıp dayanışma çağrısında bulundu