Perşembe, 25 Haziran 2026

DİSK ve KESK’ten Yarım Günlük Grev: Binler Cumhuriyet Meydanı’nda Buluştu



DİSK ve KESK, İBB’ye dönük operasyon ve İmamoğlu’nun tutuklanmasına ve devlet terörüne karşı iş bıraktı. Sendikaların geç harekete geçmesi ve katılımın sınırlı kalması eylemin zayıf noktalarından biri olsa da işçi sınıfı cephesinden bu iş bırakma eylemi, yükselen sokak hareketinin baskı, gözaltı ve tutuklamalara karşı genişleyen kararlı direnişinin bir parçası olarak önemli bir adım oldu


Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK) ve Kamu Emekçileri Sendikası Konfederasyonu’na (KESK) bağlı sendikalar, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) yönelik operasyonlar ve Ekrem İmamoğlu’nun gözaltına alınıp tutuklanmasına ve estirilen devlet terörüne karşı öğleden sonra iş bırakma eylemi gerçekleştirdi.

DİSK Ege Bölge Temsilciliği ve KESK İzmir Şubeler Platformu, Cumhuriyet Meydanı’nda kitlesel bir basın açıklaması yaparak hukuksuz gözaltı ve tutuklamalara tepki gösterdi. Eylemde “Bitmedi daha, sürüyor o kavga ve sürecek”, “Emeğimiz, haklarımız, geleceğimiz ve demokrasi için ayaktayız” pankartları açılırken, “Örgütsüz halk köle halktır, örgütlü halk yenilmez” ve “Adaletin navigasyonu bozuk” yazılı dövizler dikkat çekti.

‘AKP Halk Desteğini Yitirdikçe Saldırıyor’

DİSK Ege Bölge Temsilcisi Memiş Sarı, ortak basın açıklamasında “Geçen yıl bu zamanlar herhangi bir suç isnadı bulunmadığı için aday olabilen belediye başkanları ve belediye meclis üyeleri, bugün hukuksuz şekilde görevden alınıyor, tutuklanıyor. Seçimi kaybettikleri her yerde yeni soruşturmalar, gözaltılar ve kayyum haberleri geliyor” dedi.

AKP iktidarının halk desteğini kaybettikçe saldırganlaştığını belirten Sarı, “İtiraz eden işçileri, gençleri, kadınları, gazetecileri susturmak istiyorlar. Grev hakkımıza, sendikalaşma hakkımıza, seçme ve seçilme hakkımıza el uzatılıyor” ifadelerini kullandı.

‘İşçiler ve Emekçiler En Büyük Güçtür’

Ekrem İmamoğlu’na yönelik tutuklama kararına da değinen Sarı “Siyasi rekabetin ortadan kaldırıldığı bir ortamda, yoksulluk ve adaletsizlik büyüyor. Tek bir kişinin sözüyle yönetilen, hukukun yok sayıldığı bu düzende halkın iradesi hiçe sayılıyor. Ancak unutulmasın: Hiç kimse halktan büyük değildir” dedi.

‘Özgürlüğümüz İçin Boykottayız’

Açıklamada söz alan üniversite öğrencisi Baran Öztürk ise “Faşist tek adam rejimine geçit vermeyeceğiz. AKP gericiliği, milyonların geleceğini ipotek altına almak istiyor. Ancak biz teslim olmayacağız” diye konuştu.

AKP’nin yargıyı bir baskı aracı olarak kullandığını vurgulayan Öztürk, “İşçileri ve emekçileri açlığa, sefalet ve yoksulluğa itiyorlar. Biat etmemizi istiyorlar, ama biz boyun eğmeden özgürlüğümüz için boykottayız” dedi.

Öğrencilerden Forum ve Yürüyüş

İzmir’de üniversite öğrencileri de eyleme destek verdi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Ege Üniversitesi ve İzmir Demokrasi Üniversitesi öğrencileri, Kültürpark’ta bir forum gerçekleştirerek irade gaspına karşı bir araya geldi. Ardından, DİSK’in iş bırakma eylemiyle dayanışma için Cumhuriyet Meydanı’na yürüdüler.

Yürüyüşte “İşçiler greve, öğrenciler boykota”, “Birleşe birleşe kazanacağız” ve “Hükümet istifa” sloganları yankılandı.

Sendikaların geç harekete geçmesi ve katılımın sınırlı kalması eylemin zayıf noktalarından biri olsa da işçi sınıfı cephesinden bu iş bırakma eylemi, yükselen sokak hareketinin baskı, gözaltı ve tutuklamalara karşı genişleyen kararlı direnişinin bir parçası olarak önemli bir adım oldu.