Patronlar sadece karlarına kar katmaktan başka bir şey düşünmüyor. İşçi sağlığı ve güvenliğine zaten önem vermiyorlar. Corona virüs salgını toplumun bütün kesimlerinin sağlığını tehdit ederken yüzlerce işçinin çalıştığı fabrikalarda üretim eski bilindik kölece koşullarda devam ettiriliyor.
Hijyene önem verilip verilmediğini, örgütlü herhangi bir sendika olup olmadığını da öğrenemediğimiz Köklüce Fabrikası’nda çalışmakta olan yüzlerce işçinin sağlığı için ne yapılıyor bilmek istiyoruz.
Sendikaları, işçilerin sağlığı ve güvenliği için bir an önce harekete geçmeye çağırıyoruz.
Fabrikalarda 4 saatlik mesai uygulanması, vardiyalı çalışma, işçilerin ve ailelerinin Corona virüsten korunabilmeleri için yeterli ücret verilmesi, risk gurubundaki işçilerin ücretli izne ayırmaları konusunda gerekli girişimleri yapmak olmuyorsa işçileri işten kaçınma veya çalışmama hakkını kullanmak için örgütlemek elzem bir durumdur.
İşçiler işten atılma korkusuyla ücretsiz izin kullanmak zorunda kalmamalıdır. Bunu örgütlemek ise sendikalara düşen en ivedi görevdir.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!