AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan kaçıncısı olduğunu unuttuğumuz yeni bir ulusa sesleniş konuşması yaparak, halkın koronavirüs salgınından korunması için alındığını iddia ettiği yeni kararlarını açıkladı. Diğer konuşmalarında olduğu gibi bol hamasetle açtığı perdeyi, şapkadan tavşan çıkarmayarak bağladı. Erdoğan konuşmasında emekçilere özetle “sürü bağışıklığı” stratejisine devam dedi.
Binlerce işçinin hiçbir önlem alınmadan bipdibe çalıştığı, hastalıkla işsizlik ve aç kalma korkusu arasında sıkışıp kaldığı ve dalga geçer gibi sık sık “evinizde kalın” denildiği bu koşullarda Erdoğan ne ücretli izinden ne faturaların-kiraların nasıl ödeneceğinden ne de sağlık masraflarından bahsetti. Test yapmayı kolaylaştırmaktan, yaygınlaştırmaktan bile bahsetmedi! Sadece kamu alanında değil, özel sektörde de daha az sayıda işçiyle esnek çalışma dedi. Son derece muğlak ve aslında patronların çizdiği sınırları yineleyerek…
“Bu büyük felaket bizi de etkilemiştir. Maalesef 92 can kaybımız vardır. Birliğimizi beraberliğimizi, kardeşliğimizi ne kadar güçlü tutarsak bu süreçten o kadar az hasarla çıkarız. Şu hususları aklımızdan çıkarmamalıyız: Rehavete, paniğe kapılmayacağız. Her türlü tedbiri aldık, alıyoruz. Hiçbir musibetin bizim gücümüzden büyük olmadığı inancıyla Covid 19 ile mücadelemizi milletimizle birlikte kararlılıkla sürdürüyoruz. Bu ülkede hiç kimsenin aç kalmasına da açıkta kalmasına da izin vermeyiz. Yaşlılarımızı hastalıktan korumak için aldığımız tedbirleri, onlara saygısızlığın bahanesine dönüştürenlere müsaade etmeyeceğiz” diyen Erdoğan’ın açıklamalarından satır başları şöyle:
1- Şehirlerarası seyahatler bundan böyle valilik iznine bağlanmıştır.
2- Kamuda olduğu gibi özel sektörde de minimum personelle esnek çalışma sistemine geçilecektir
3- Toplu taşıma araçlarında seyrek oturma düzeni olacaktır
4- Piknik alanları, ören yerleri hafta içi kapalı olacak, hafta sonunda toplu halde bulunulmayacaktır.
5- Yurt dışı uçuşlar tamamen sona erdirilmiştir
6- Tüm illerimizde pandemi kurulları oluşturulacak alınan tedbirlerin takibi yapılacak.
Asıl önemli olan yere geliyorum, bu tedbirlerin İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli gibi büyükşehirlerimiz olmak üzere 30 büyükşehirde titizlikle uygulanmasına geçilecektir.
Ev ve işyeri dahil her ortamda sosyal mesafeye dikkat ederek, toplu taşıma araçlarını zorunlu olmadıkça kullanmayarak, alışveriş ihtiyacı dışında sokağa çıkmayarak tedbirlerin etkinliğini arttırmamız şarttır. Milletimizden sabır, fedakarlık ve dirayet bekliyoruz.
Bu tedbirlerin dahi ileri ulaşmasını istemiyorsak gönüllü karantina kurallarına riayet etmeliyiz. Gönüllü karantina, yani evimizden çıkmayacağız.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!