Doğanay Gıda’da hem ağır çalışma koşulları hem de düşük ücretler nedeniyle eylül ayında başlayan sendikal örgütlenme hızla ilerledi ve kısa sürede çoğunluk sağlandı. Sendika, Bakanlık’tan da yetki belgesini alarak sözleşme masasına oturma hakkı kazandığı anda patron diğer örneklerde olduğu gibi itiraz yoluna gitti. Sadece bununla da kalmadı alışılmış saldırı biçimlerinden kıyımın da düğmesine bastı. Şimdilik bu kıyım sendikal örgütlenmeye önayak olan işyeri baştemsilcisi Ali Zengin’in işten atılmasıyla kaldı. İşçilerin kararlı tutumuyla daha geniş bir işçi kıyımı durduruldu.
Birgün’deki habere göre, Tek Gıda-İş Adana Şubesi dün fabrika önünde yaptığı basın açıklamasında “Hiçbir üyemizi yolda bırakmayacağız” dedi.
Açıklamayı okuyan Tekgıda-İş Adana Şube Başkanı İbrahim Sani Gökmen, patronun işçilerin anayasal hakkına saygı göstererek, Zengin’i işe geri almasını ve işçiler üzerindeki baskılara son vermesini istedi.
Gökmen, talepleri karşılanmazsa eylemlere devam edeceklerini söyledi, İşçilere yönelik baskıların arttığını ve öncülük edenleri işten atma girişimlerinin işçilerin direnci ile önlendiğini ifade eden Gökmen, işçilere seslenerek, “Hiçbir üyemizi yolda bırakmayız ve bu yolun sonuna kadar hep beraber yürüyeceğiz. Güzel yarınlar için bugünden mücadele edeceğiz” dedi. Gökmen, Doğanay yönetiminden işten çıkardıkları baş temsilciyi işe alıp, mobbingi sonlandırmasını istedi.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!