Kürt halkına ve mücadele eden Kürde yönelik saldırıların sonu gelmiyor. Her gün bir yenisi devreye sokuluyor. HDP binaları basılıyor, Kürt halkının vekillerine saldırılıyor. Deniz Poyraz katlediliyor, Konya Meram’da Dedeoğulları ailesinden yedi kişi katlediliyor, İzmir’de üç Kürt işçi diri diri yakılıyor. Daha ne olabilir ki, diye geçiyor insanın aklından, ama Kürt düşmanlığı sürdükçe daha niceleriyle karşılaşacağımız ortada.
Şovenizmle tepeden tırnağa zehirlenmiş ırkçı faşistler, Kürtçe konuştuğu için, Kürtçe müzik yaptığı için, sırf Kürt olduğu için hedefe çakıyorlar bu mazlum halkı. Bu vahşetin ve gözü dönmüşlüğün son “örneği” Antalya’da yaşandı.
Antalya’daki Akdeniz Üniversitesi Kampüsü’de otuz kişilik bir grubun saldırısına uğrayan üç öğrenci hastaneye kaldırıldı. Saldırının ardından kampüste konuşan bir öğrenci, arkadaşlarının “sırf Kürt oldukları” için saldırıya maruz kaldığını söyledi.
Akdeniz Üniversitesi Kampüsü’nde dün Botan Artuç, Feyzi Akan ve Hatice Tonğ isimli öğrenciler saldırıya uğradı. Öğrencilerden Botan Artuç ile Feyzi Akan Akdeniz Tıp Fakültesi Hastanesi’nde, Hatice Tonğ’un ise Atatürk Devlet Hastanesi’ne tedavi edildiği öğrenildi.
Saldırıyı gerçekleştiren grubun sabah saatlerinden itibaren kampüs içerisinde Kürt öğrencilere sataşmaya çalıştıkları belirtildi.
Yaralanan öğrencilerin arkadaşları olay sonrasında saldırıyı protesto etti.
Sosyal medyada paylaşılan görüntülerde, öğencilerden biri, “Merhaba arkadaşlar. Bugün tam da burada, sırf Kürt oldukları için üç öğrenci sopalarla, bıçaklarla saldırıya uğradı. Her gün biz kampüsün içerisinde sırf en meşru taleplerimizi dile getirdiğimiz için sivil polisler tarafından takip edilirken, burada yaşanan saldırıda hiç kimse hiç birşey yapmadı ve arkadaşlarımız hastaneye kaldırıldı” dedi.
Öğrenci genç, “Bu saldırıyı düzenleyen ve kendisine ‘Teşkilat’ diyenler çok iyi bilsin ki biz buradayız, varız. Her türlü baskıya, zulme, asimilasyona karşı gençlik olarak direniyoruz” diye konuştu. Ardından grup, “Akdeniz faşizme mezar olacak”, “Faşizme karşı omuz omuza” diyerek slogan attı.
Yaptıklarının yanlarına kalacağını sanıyorlar ama fena halde yanılıyorlar. Bütün bu zulmün ve yok etmenin sonu gelecek! Bunu halkların kardeşliği fikri, kararlılığı ve eylemi getirecek!
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!