Özelleştirmeyle Cengiz ve Kolin’e peşkeş çekilen BEDAŞ’ta 2 bine yakın işçi toplu sözleşmelerinde dayatılan sefalet zammını reddederek iş bıraktı. BEDAŞ’ta toplu sözleşme görüşmelerinde patronla anlaşma sağlanamayınca süreç yüksek hakem kuruluna (YHK) gitti. YHK da ilk altı ay için yüzde 6, ikinci altı ay için yüzde 5 ücret zammına karar verdi. Yüzde 30’dan aşağı zammı kabul etmediklerini belirten BEDAŞ işçileri, YHK’nın bu teklifinin patronun masada önerdiği rakamın yarısına tekabül ettiğini belirterek, bugün BEDAŞ’ın 12 işletmesinde işbaşı yapmayarak tepki gösterdi.
12 işletmede acil olmayan okuma, kaçak elektrik, arıza gibi işleri durduran işçiler, her işletmede bölge binasında beklemeye başladı. Kart basan fakat bahçeden dışarı çıkmayan işçiler, “Pazartesi günü tekrar iş başı yapacağız, alacağımız zamma göre hareket edeceğiz” dediler.
Taleplerinin karşılanacağı doğrultusunda yazılı bir teminat gelmedikçe iş başı yapmayacaklarını belirten işçiler, örgütlü oldukları Türk-İş’e bağlı TES-İŞ sendikasının sefalet ücreti dayatması karşısında etkili bir tutum almamasına da tepkili.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!