TÜMTİS, sendika üyesi işçilerin işten çıkartılmasını protesto etmek amacıyla Yemeksepeti’nin Manisa Horozköy Deposu önünde basın açıklaması yaptı.
Eyleme UPS, Aras Kargo, DHL Lojistik ve ambar işçileri de katıldı.
Yemeksepeti işvereninin sendika karşıtı bir tutum izlediğini belirten Tüm Taşıma İşçileri Sendikası (TÜMTİS) İzmir Şube Başkanı Şükrü Günseli, “Hani anayasal hak olan sendika hakkına saygılı bir işletmeydiniz?” diye sordu.
Sendikalaşmayı önlemek için baskı, mobbing, işten atma
TÜMTİS Şube Başkanı, Yemeksepeti A.Ş.’de TÜMTİS olarak sendikal örgütlenmeye gittiklerini, Çalışma Bakanlığı’nın 8 Temmuz tarihli yazısıyla da işyerinde çoğunluk tespitinin sağlandığını belirtti. Patronun çoğunluk tespitine itiraz ettiğini söyleyen Günseli, bu süreçle birlikte işçiler üzerindeki baskı ve mobbing uygulamalarının hız kazandığını dile getirdi. Kararlı bir duruş sergilendiğini gören patronun üç işçiyi işten çıkardığını belirten Günseli, çalışanların haklarına zerrece saygı gösterilmediğini belirterek şunları ekledi:
“İşverene çağrımız şudur: Çoğunluk tespitine yaptığınız itirazı geri çekin! İşten çıkardığınız üyemiz işçiler geri alın! İşçilere uygulanan baskı ve mobbinge son verin! Sendikamız ile toplu iş sözleşmesi masasına oturarak sürecin yasal çerçevede ilerlemesinin önünü açın! Atacağınız en akılcı adım, sendika ve işçilere barış eli uzatmaktır.”
‘Yemeksepeti sendikalı bir işyeri olacak!’
Yemeksepeti’nde işten atılan sendika üyesi Kemal Oğuz ise çeşitli bahaneler ileri sürülerek işten çıkarıldıklarını, asıl amacın sendikalaşmayı engellemek olduğunu söyledi. “Bizler sendika üyesi olduğumuz için işten çıkarıldık. Bu saldırıya karşı sendikamızla beraber gerek market gerek depolar önünde mücadeleyi sürdüreceğiz. Yemeksepeti sendikalı bir iş yeri olacak” diyen Oğuz, şirketi bu tutumundan vazgeçmeye çağırdı.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!