Cumartesi, 27 Haziran 2026

İnşaat işçileri İFM’de bir kez daha: Kazanacağız dedik, biz kazandık!



İFM’de Limak’ın yüklenici olduğu Merkez Bankası şantiyesinde AS Teknoloji, Kiazom, İBA, 2K firmalarında çalışan İnşaat-İş ve Dev Yapı-İş üyesi işçilerin kararlı direnişleri sonuç verdi. Tüm talepler kabul edildi, işçiler bu kazanımı slogan ve halaylarla kutladı


İstanbul Finans Merkezi’nde Limak Holding’in yüklenicisi olduğu Merkez Bankası şantiyesinde AS Teknoloji, Kiazom, İBA, 2K firmalarında çalışan İnşaat-İş ve Dev Yapı-İş üyesi işçilerin ödenmeyen hakları için sürdürdüğü direniş bugün tüm taleplerin kabul edilmesiyle sonlandı.

İşçiler İFM’deki Limak bürosu önünde 3 gün boyunca direniş gerçekleştirmiş, yeni yıl gecesinde de Limak Holdinge ait Limak Eurasia Luksury otelinin önünde olacaklarını açıklamışlardı. 31 Aralık’ta bu eyleme hazırlandıkları sırada firma yetkilileri aramış ve taleplerinin kabul edileceğini belirterek, bugün görüşme yapacaklarını ifade etmişlerdi.

Limak Holding’in çözüm yönünde attığı bu adım üzerine otel önünde yapılacak eylem iptal edilmiş ve görüşmenin bekleneceği belirtilmişti.

Kazanımı kutladılar: Yaşasın örgütlü mücadelemiz!

Verilen söz üzerine işçiler bugün firmanın talebiyle yapılan görüşmenin sonlanmasını direniş alanında toplanarak bekledi. Sendika temsilcileriyle Limak yetkilileri arasında yapılan görüşmede tüm talepler kabul edildi.

Bu gelişme işçiler tarafından “Kazanacağız dedik, biz kazandık!” pankartı, “Yaşasın örgütlü mücadelemiz!” sloganı ve çekilen halaylarla kutlandı.

Taleplerin hepsi kabul edildi

İnşaat-İş ve Dev Yapı-İş temsilcileri, işçilerin ücret, kıdem-ihbar tazminatları, haftalık 45 saat çalışma üzerinden yapılan hesaplamaya göre artan fazla mesaileri, tatillerdeki çalışma saatleri gibi haklarının tümünün kabul edildiği ve ödemenin bugün yapılacağını açıkladılar.

“Çalışabilirsiniz” teklifini işçiler reddetti

İşçileri aşağılayan, kötü muamelede bulunan formen hakkında tutanak tutulacağını belirten sendika temsilcileri, şirket yönetiminin işçilere isterlerse işe başka bir formenle devam edebileceklerini teklif ettiğini, ancak işçilerin “Burada çalışma şevkimiz kalmadı” diyerek bu teklifi kabul etmediklerini belirttiler.