Bağımsız Maden-İş Sendikası’nın örgütlü olduğu Polyak Maden’de ödenmeyen ücretlerinin ödenmesi, hileli devir sonrasında muğlak bırakılan tazminat ve diğer özlük haklarının güvenceye alınması, banka promosyonlarının hesaplarına yatırılması, işçi sağlığı ve iş güvenliği önlemlerinin alınması talepleriyle 11 gündür fiili grevde olan işçilere jandarma biber gazı, TOMA ve coplarla saldırdı.
✅Patronların özel vurucu gibi hareket eden jandarma Polyak Maden işçilerine böyle bir sınıf kiniyle saldırdı. @bagimsizmadenis üyesi işçiler patron taleplerini kabul etmeyince barikatlara yüklendiler. İşçiler “biz yöneteceğiz” yaklaşımlarında ısrarcı. pic.twitter.com/ozNmXtJ1Jr
— Alınteri Gazetesi (@GazeteAlinteri5) March 2, 2026
İşçiler günler öncesinde taleplerinin kabul edilmemesi durumunda bugün itibariyle üretime el koyacaklarını, kendileri üreterek alacaklarını tahsil edeceklerini açıklamış, bugün (2 Mart) saat 15:00’e kadar süre vermişti. Yönetimle görüşen sendika ve işçi heyetine patronun bizzat gelip açıklama yapacağı belirtilmiş, sorunun çözüleceği yönünde açıklamalar yapılmıştı.
Bağımsız Maden-İş Sendikası, “İçerideki arkadaşlarımızla buluşmamıza jandarma izin vermiyor. Patronla jandarma birlik olduysa, biz de halkla ve kamuoyuyla birlik olduk. Bize düşman hukuku uyguluyorlar. Ne yaparlarsa yapsınlar kararlılığımızdan da birliğimizden de vazgeçmeyeceğiz. Üreten biziz, yöneten de biz olacağız” diye açıklama yaptı. Daha sonra müdahaleyi duyuran sendika, “İşveren teklifimizi red etti! Jandarma biber gazı ve jopla saldırıyor! Acil olarak tüm kamuoyunu desteğe çağırıyoruz!” dedi.
İşçiler Maden sahasında
✅Saldırının ardından maden sahasına giren işçilere açıklama yapan @bagimsizmadenis Başkanı Gökay Çakır, patronla görüşme ve sonrasında yaşananlara ilişkin bilgi veriyor. Sendika avukatı Mürsel Ünder de hileli devir, işçi hakları konusunda bilgi veriyor pic.twitter.com/RZqnxZjaaj
— Alınteri Gazetesi (@GazeteAlinteri5) March 2, 2026
Bağımsız Maden-İş saldırı sırasında örgütlenme uzmanı Başaran Aksu, sendika avukatı Abdurrahim Demiryürek ve iki madencinin gözaltına alındığını duyurdu!
Maden sahasında açıklama yapan Bağımsız Maden-İş Genel Başkanı Gökay Çakır, patronla yapılan görüşme ve ardından yaşanan gelişmeler hakkında bilgi verirken, sendika avukatı da usulsüz devir ve hukuki haklar konusunda aktarımlarda bulundu.
✅”Bin işçi içerdeyiz, üreten biz yöneten de biz olacağız” diyor @bagimsizmadenis üyesi Polyak Maden işçileri.
‼️Jandarma saldırısı sırasında sendikanın örgütlenme uzmanı Başaran Aksu, sendika avukatı Abdurrahim Demiryürek ve 2 madenci gözaltına alındı! pic.twitter.com/VRc4lAn2dU
— Alınteri Gazetesi (@GazeteAlinteri5) March 2, 2026
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!