Almanya’nın birçok eyaletinde bugün toplu taşımada uyarı grevleri yapılıyor. Başta Hamburg, Kuzey Ren-Vestfalya (NRW), Saksonya-Anhalt ve Münih olmak üzere birçok bölgede ciddi ulaşım aksaklıkları yaşanıyor.
NRW’de bu hafta ikinci kez iş bırakma eylemi düzenlenirken, Saksonya-Anhalt’ta grevlerin pazar gününe kadar sürmesi bekleniyor. Bu eylemler, toplu iş sözleşmesi görüşmeleri kapsamında ülke genelinde koordine edilen üçüncü büyük grev dalgası oldu.
Grevler nedeniyle özellikle otobüs, metro ve tramvay seferleri iptal ediliyor. Deutsche Bahn’ın bölgesel trenleri ve S-Bahn hatları ise grevden etkilenmiyor. Diğer demiryolu şirketlerinin işlettiği trenlerde de seferler devam ediyor.
Baden-Württemberg ve Schleswig-Holstein eyaletlerinde taraflar arasında anlaşma sağlanırken, Hessen’de bir uzlaşmaya varıldı ve sonuç sendika üyelerinin oylamasına sunuldu. Berlin’de ise ülkenin en büyük toplu taşıma şirketi olan BVG ile yeni müzakere turu bugün başlıyor.
Çalışanların;
- Daha iyi çalışma koşulları
- Daha kısa süreli çalışma saatleri
- Bazı eyaletlerde maaş artışı talebi varGörüşmelerde ağırlıklı olarak çalışma koşulları ele alınıyor. Çalışma saatleri, mola süreleri ve vardiyalar arasındaki dinlenme süreleri gibi konular öne çıkarken; bazı eyaletlerde ücret artışları da gündemde.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!