Pazartesi, 22 Haziran 2026

Öğretmenlere Ankara’da Gece Yarısı Saldırısı



Direnişlerinin 8. açlık grevinin 7. gününde olan öğretmenler dün gece polisin biber gazlı saldırısına uğradı


Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası ile mülakat mağduru öğretmenler sendika binası önünde toplanarak Madenci Anıtı’na yürüyeceklerini duyurmuşlardı.

Yüzlerce polis, sendika önünde toplanan öğretmenler önce kalkanlarla abluka altına alındı. Yürüme kararlılığındaki öğretmenlerin önünü kesti ve gazlı saldırıya girişti.

Saldırı sırasında onlarca öğretmen yaralandı. Yaralıları ambulanslara bindirme bahanesiyle gözaltına almaya çalıştıklarını anlayan öğretmenler ambulanslara binmemeye başladı.

Öğretmenler sendika binası önünde birbirlerini tedavi etmeye çalıştılar. Daha deneyimli olanlar “acemilere” gazın etkisini hafifletmek için neler yapmaları gerektiğini dilleri döndüğünce anlatmaya çalıştılar.

Ankara’da öğretmenlerin bir direniş günü daha böyle sonuçlandı. Öğretmenlerin haklı taleplerine kulaklarını tıkayan AKP-MHP bloku ve Milli Eğitim yaftalı gericiler öğretmenlerin çığlığını ne zamana kadar bastırabilecek? “Haklarımızı almadan Ankara’yı terketmiyoruz” kararlılığı karşısında ne yapacaklarını önümüzdeki günler gösterecek…