Bileşeni olduğumuz Ankara Emek ve Demokrasi Güçleri, dün Madenci Anıtına yürümek ve basın açıklaması yapmak isteyen öğretmenlerin Ankara Emniyeti tarafından yoğun ablukaya alınıp saldırıya uğramalarına karşı öğretmenlerle dayanışma basın açıklaması gerçekleştirdi.
Basın açıklamasında Ankara Emek ve Demokrasi Güçleri adına yapılan konuşmada, EDG olarak direnişlerinin 9. Açlık grevinin 8. Gününde olan öğretmenlerle dayanışma içinde olacaklarını, bu mücadelenin sadece Özel Sektör Öğretmenleri ve Mülakat Mağduru Öğretmenlerinin mücadelesi olmadığına vurgu yapıldı:
Bu mücadelenin gelecek kaygısı olan, geçinemeyen, eğitim sistemiyle sorunu olan anaların, MESEM’lerde çalışmaya mecbur edilen yoksul çocukların, gençlerin, işçilerin, emekçilerin de mücadelesidir. Tüm işçilerin, emekçilerin, gençlerin, öğrencilerin, kadınların, öğretmenlerle dayanışma içinde olması gerekiyor.
Öğretmenlerin direnişi, sesi ablukalarla, saldırılarla boğulmak isteniyor. Buna izin veremeyiz. Bu bir sınıf savaşı bir avuç asalak saltanat sürsün diye öğretmenlerin kararlı direnişi bastırılmak isteniyor. Başka işçi bölüklerine örnek olmasından korkuyorlar çünkü. O zaman korkularını büyütelim.
MEB’e ve Meclis Eğitim Komisyonu Başkanı’na da komisyonu bir an önce toplaması çağrısında bulunuldu.
EDG adına yapılan konuşmanın ardından direnişte olan Özel Sektör ve Mülakat Mağduru öğretmenlere söz verildi.
📍Ankara
Açlık grevinin 8. gününde öğretmenler dün geceki polis saldırısının izlerini, daima taşıyacaklar fakat yeni bir güne yeni bir mücadele kararlılığı kuşanarak başladılar👇 pic.twitter.com/LLSBAziCtG
— Alınteri Gazetesi (@GazeteAlinteri5) June 22, 2026
Öğretmenler yaptıkları konuşmalarda kendilerine mağduriyetlerinin giderilmesi yönünde sözler verildiği halde bir yıldır adım atılmadığını belirttiler. Eğitimin patronların insafına terk edildiğini ifade eden öğretmenler taban maaş düzenlemesi, belirsiz süreli sözleşme ve eğitim işkolunun kurularak öğretmenlerin de toplu sözleşme hakkından faydalanması taleplerini yineledi. Mülakat mağduru öğretmenler de sadece hak ettiklerini istediklerini, fazladan bir taleplerinin olmadığını belirtti.
Açıklamada söz alan Özel Sektör ve Mülakat Mağduru Öğretmenler, “bu ablukanın, saldırıların, gözaltıların sebebinin emsal teşkil edersiniz diyerek bastırılmaya, direnişimiz ve sesimiz boğulmaya çalışılmakta. Ama biz haklarımızı almadan Ankara’dan ayrılmayacağız” dediler.
🗣️Aç aç, barikatı aç!
🔻Açlık grevlerinin 8. gününde mülakat mağduru ve Özel Sektör Öğretmenleri @ogretmensendika Madenci Anıtı'nda yapacaklarını duyurdukları eylem için polis kalkanlarını zorluyor, öğretmenlerin anneleri en önde #ÖğretmenDireniyor pic.twitter.com/B1SvYiXIXb
— Alınteri Gazetesi (@GazeteAlinteri5) June 22, 2026
Öğretmen Sendikası MYK üyesi Evin Turgut, bu yüzden bu mücadelenin sadece öğretmenlerin değil herkesin mücadelesi olduğunu, herkesin destek verdiğini, yalnız olmadıklarını ve toplumun geri kalanının da gözünün kulağının burada olduğunu belirtti.
Öğretmenler verilen destek için teşekkür ederken Eğitim Sen Genel Başkanı Kemal Irmak, KESK Genel Sekreteri Sevgi Yılmaz ve DEM Parti milletvekili Zeki İrmez de yaptıkları konuşmalarda öğretmenlerin yanlarında olduklarını belirttiler.
Ankara / Alınteri
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!