Arnavutköy Getir deposunda Getir’in ortaklarından Dinçer Lojistik bünyesinde çalışan işçiler 26 Ağustos’ta 19 bin 90 lira olan ücretlerinin yan haklarla birlikte 27 bin liraya çıkarılması, işçi sağlığı ve iş güvenliği önlemlerinin alınması, yemek şirketinin değiştirilmesi talepleriyle iş bırakmıştı. Nakliyat-İş öncülüğünde direnen işçilerin tüm talepleri direnişin 3’üncü günü olan dün yapılan görüşmeler sonucu kabul edildi.
Sendikadan yapılan açıklamada, şirket tarafından kabul edilen talepler şöyle sıralandı:
1-Atılan işçilerin geri alınması: İş bırakma eylemi sırasında işten çıkarılan tüm işçiler geri alınacak.
2-Ücret artışı: İşçilerin aylık ücretlerine 4000 TL net zam yapılacak. Bu ücret artışı, Dinçer Lojistik Arnavutköy deposunda çalışan tüm işçilere uygulanacak.
3-İdari izin: Direniş süresince geçen üç gün için direnişte yer alan işçiler idari izinli sayılacak.
4-İş sağlığı ve güvenliği: İş yerinin, çalışan işçilerin sağlığına uygun hale getirilmesi için gerekli düzenlemeler yapılacak.
5-Mesai ücretleri: Pazar günü mesaiye gelen işçilerin ücretleri 1-2 saat üzerinden değil, tüm gün çalışmış gibi hesaplanacak.
6-Kumanya desteği: Ramazan ayına girmeden önce işçilere kumanya yardımı yapılacak.
7-SETCARD ödemeleri: SETCART yemek kartlarına yapılan yatırımlar nakit olarak 2000 TL tutarında, yılda iki defa olmak üzere işçilerin hesaplarına yatırılacak.
8-Yemek firmasının değiştirilmesi: Mevcut yemek firması değiştirilecek ve işçilere daha kaliteli hizmet sunan bir firma ile anlaşılacak.
9-Taşeron işçilerin kadroya geçirilmesi: Taşeron statüsünde çalışan işçilerin kadroya geçirilmesi sağlanacak.
10-Dinlenme alanları: Deponun üç farklı bölgesinde işçiler için dinlenme alanları kurulacak.
Alınteri Gazetesi 21. Yüzyıla Sosyalizmi Yazacağız!